środa, 21 kwietnia 2010

...jutro

Na oddziale awaria – brak internetu. Ten brak daje się we znaki wszystkim, i dużym i małym. Zaglądam więc na bloga sporadycznie - przez "blueconnecta", ale ten chodzi bardzo powoli.... "Mamuniu czekanie jest nudne" - powtarza Igorek za tatą świnką (vide kreskówka- Świnka Peppa). Przyznaję mu rację i odpuszczam.
Dziś intensywny dzień - pisał o tym Albert. Byliśmy na konsultacji radiologicznej. Igorek jak zwykle był bardzo dzielny - a na dowód swej odwagi wrócił na oddział z kolejną maskotką w ręku...
Odlew maski jest nieprzyjemny. Dziecko leży nieruchomo na specjalnym łóżku, głowa nie może ani na milimetr drgnąć, na twarz nakładana jest płachta rozgrzanego tworzywa - jakby wosku - z jednym małym otworkiem na nos. Klaustrofobiczne wrażenie... Tę płachtę szczelnie przylegającą do twarzy, mocuje się po bokach specjalnymi zatrzaskami. I tak w bezruchu spędza się kilka niemiłosiernie długich minut.
W tym czasie technicy modelują maskę do twarzy...
Igorek wytrwał.
Wcześniej opowiadałam mu o kaskach, zbrojach, przyłbicach, a nawet po tym, że przecież sama nakładam sobie takie zielone maseczki. Chciałam go oswoić z tematem, chciałam żeby było mu raźniej... ale i tak dostrzegłam rumieńce zdenerwowania na jego twarzyczce, gdy tylko zdjęto mu zielony odlew. Wyściskałam go i wycałowałam. Byłam taka z niego dumna...
Potem w tej masce przeprowadzono jeszcze krótką próbę w symulatorze naświetlań, a w nagrodę pani radiolog pozwoliła Igorkowi nacisnąc kilka przycisków, zaświecić światełkami i włączyć kilka laserów....
Jutro czeka nas tomografia przygotowująca do radioterapii. Która to już z kolei?
Jutro też drugi dzień chemioterapii.
Jutro może w końcu poznamy wyniki PET-a...
Także jutro w Oświęcimiu koncert wspaniałego artysty.
 Zagra i zaśpiewa dla Igorka sam Grzegorz Turnau.
Byliśmy na jego koncercie z Albertem kilka, nie, chyba kilkanaście lat temu, w OCK. To był wspaniały wieczór. Gdybym była jutro w Oświęcimiu przeżyłabym kolejne niesamowite chwile na Brackiej. Z dobrą poezją, z muzyką, z refleksją...
Ale niestety "każdy ma swój kawałek cienia"... My ze swojego właśnie usilnie wychodzimy. Bo nie jest łatwo, zwłaszcza "bez kawałka światła".
Świetlistego wieczoru Wam życzymy Kochani!
Dużo w Was światła! Światła dla Igorka. Dziękujemy.
Widzę, że Albert sięga do archiwum Igorkowych zdjęć i zamieszczcza coraz to nowe. Ja też wklejam, takie sprzed lat.
Igorek ze słońcem we włosach..

6 komentarzy:

  1. Nadzieja zawiera w sobie światło mocniejsze od ciemności, jakie panują w naszych sercach.
    — Jan Paweł II (Karol Wojtyła)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja małżonka Danuta Nowak ofiarowała na aukcje w Chełmku wymalowany przez nią obraz olejny z roku 2003 znadzieją, że znajdzie nabywcę i choć odrobinę wspomoże ta piekną akcję , a tu można zobaczyć te obraz:
    http://picasaweb.google.pl/adamnowak22/MalarstwoHafciarstwoZdjeciaIFilmyWideoAdamaIDanutyNOWAK#

    Znajduje sie on na pozycji nr 36

    Pozdrawiam ---Adam NOWAK

    OdpowiedzUsuń
  3. Koncert był niesamowity ,bo wszystko jest niesamowite co się dzieje.Wszystko wróci na swoje tory ,bo nie może być inaczej Moniko i Albercie jesteśmy z Wami Lucyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Wróciłam z koncertu w szkole muzycznej, było super, impreza pierwsza klasa. Wiecie mam dwoje dzieci córkę 2005 rocznik i 4-miesięcznego syna jak pomyślę co przechodzicie.... Trzymam kciuki za Was wszystkich, będzie dobrze. Asia

    OdpowiedzUsuń
  5. "Najnowsze" zdjęcia Igora, te przy ostatnich wpisach, są zajeeee...fajne! Kiedy wszystko znów będzie dobrze (a to już niedługo!) - to Igor znów będzie hair'y jak bitles, co nie?

    OdpowiedzUsuń